dinsdag 20 januari 2015

scraps

Ja, die heb ik genoeg. Vooral rood tinten. Nu is rood mijn favoriete kleur om mee te werken.
Maar wat ik in een grijs verleden ook makkelijk deed. Ik zag een leuk patroon en dacht dat ga ik maken, begon te snijden en daarna zakte het in mijn knieën.
Maar nadat ik aan deze ben begonnen.

En ik ben gestopt en toch nogal wat vingerhoedjes over had. Zeg maar gerust best veel vingerhoedjes.
En die perfect paste als middenstukje voor.........



Ik de bovenstaande  en deze aan de rechter kant had gemaakt en ik best veel scraps had liggen. En aan ideeën geen gebrek.
Ik kijk ook veel te veel op het WWW.
En ik eigenlijk niet aan wat anders zou moeten beginnen maar daar wel zin in had en het toch maar "afvalstukjes" zijn.
Kon ik mezelf niet meer tegenhouden.
En ja hoor ben weer eens aan een probeerseltje begonnen.
Met in mijn achterhoofd.
De red home, helemaal leuk.
En ik wil nog zo graag een log cabin maken en en en en en....... meer had ik niet nodig.
O ja, deze had ik ook liggen.
Dus ik dacht ik doe het gewoon en zie wel.

  Het is de Valentine van Jeanneke.
Sorry ligt op zijn kant.
Maar wel iets in die richting. Ik ben gewoon begonnen.
Wat kan het bommen.
Lekker wat zitten snijden. Dit is nog maar een kleine hoeveelheid rood en dit heb ik ervan gemaakt.
Als proefje dan. Altijd en goed excuus om aan iets nieuws te beginnen. En verder zie ik wel wat het wordt.
Ik vond ook dat als we weer de caravan op ons vaste plekje gaan zetten ik daar toch iets te doen moet hebben ; -)))
En ik hoefde er niets voor te kopen. Dus dacht ik, ik doe het gewoon.
 
Ik ben ook nog naar de Dear Jane Bee geweest.
En ook daar heb ik nog wat gedaan en dat niet alleen. Er kwamen weer wat mooie dingen voorbij.
ook heel verleidelijk.
Zoals deze van Marian.
Allerlei sterren. Zelf getekend. Hij was heel mooi.
En deze van Bea. Stond in de Quiltmania eind vorig jaar.
Zo mooi. En dan wil ik die ook maken. Ik heb nog wel een blokje gemaakt van de Dear Jane.
Zo dat waren weer een paar foto's en mijn verhaaltje.
Nog 1 foto dan. Ik zie overal de foto's van Edita Sytar voorbij komen met de Common bride quilt.
HELLUP
Dat patroon heb ik.
Ik wil het niet zien.
Heb de moed nog niet gevonden. Nelleke wel en hij is leuk.
Deze dus.
                                                  Eens kijken hoe lang ik dit vol ga houden.
                                                                  Groetjes en Houdoe.
 
 

2 opmerkingen:

  1. Het kon mijn verhaal wel zijn, althans het bovenste deel. Ik ben ook begonnen met met vingerhoedjes snijden en zoals jij gekozen hebt boven, zijn dat ook mijn kleuren. Dan heb ik de malletjes al gesneden voor de mandjes/sterren quilt van Dorry en daar kan ik de rode en witte stofjes ook voor gebruiken en ik ben aan 2 quiltje bezig met sterren en de Red Home kit ligt ook in mijn kast...en en en....Heerlijk zoveel herkenning. En jij ook houdoe, ik heb meer dan 30 jaar in Breda gewoond. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grappig verhaaltje weer. Heerlijk om zo lekker je gang te gaan. Nou moet je eens kijken wat een schat van een log cabinblokjes er ontstaan zijn!
    En als ik dat pracht lapje met vingerhoedjes zie wil ik daar ook meteen aan beginnen, net als aan die rode mandjes-sterrenquilt. Ooit kom ik het patroon nog eens tegen...
    Het leuke van al die "beginnetjes" is, dat ze ooit wel eens afkomen. Soms als een prachtige quilt, soms als deel van een andere quilt en als uiterste redmiddel kun je altijd nog een quilt maken van "verweesde" blokken. En, aangezien de quiltstoffen steeds duurder worden, heb jij al een investering in de toekomst gedaan: je hebt altijd een voorraad waar je mee verder kunt. Heerlijk, toch?
    Ik hoop dat je nog veel van die inspirerende blogjes zult maken.

    BeantwoordenVerwijderen