dinsdag 16 december 2014

van proberen kun je leren

                                          Ja, van proberen kun je leren.
Ik ben helemaal weg van de hexagonnen quilt van Bep. Van ja inderdaad
                                          http://atelierbep.blogspot.nl/
In Nieuwegein had ze hem meegenomen en heb ik hem van dichtbij kunnen bekijken en nu ik een top klaar heb wilde ik wel eens wat nieuws proberen.
                                 Eerst graven in de stofjes.
                                                       Die had ik genoeg.
                                       Te beginnen met deze.
En dan nog wat andere gevonden. Deze dus.

En ondertussen heb ik mijn kast al weer op zijn kop gezet want soms kun je net dat eene stofje niet vinden.
Maar ik heb ook al wat gemaakt, zonder kartonnetjes want dat vind ik een hoop werk en zonder stempel want ik wilde niet weer geld uitgeven en volgens Nelleke was dat ook helemaal niet nodig want je hebt toch nog de mallen van Petra Prins.  Ja, maar daar moet ik eerst puntjes in zetten en dan weer lijntjes trekken en daar had ik dan weer geen zin in. Maar toen kwam Nelleke met een goed idee. Hoe eenvoudig kan het zijn. Gewoon de hele hexagon omtrekken eehhh hoezo. Nou je pakt gewoon de maat die je wilt inclusief naadtoeslag  en voilà. Tja kunnen jullie het nog volgen. Ik gebruik gewoon de mal totaal en als je dat torentje van Petra Prins hebt zit er altijd wel een goede maat bij. Hoe makkelijk kan het zijn.
                                           En dan kan dit tevoorschijn  komen.
 
En nu heb ik mijn kast weer op zijn kop gezet op zoek naar nog meer bloemenstofjes.
Het is ook erg leuk om te maken.
Op naar de volgende.
Houdoe.

5 opmerkingen:

  1. Wat is dit leuk. Appliceer je de hexagonnen op het bloemenlapje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor, ik ben er ook mee bezig maar in heel andere kleuren. Het is verslavend.
    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk joh. Weet je dat je heel gemakkelijk op deze site: http://incompetech.com/graphpaper/ gratis hexagonnen maar ook andere vormen kunt printen in alle maten die je maar wilt (kun je instellen). 't enige is dat je ze nog moet uitknippen maar dan kun je ze gebruiken op de manier van Engels patchwork.(dus papiertje achter de stof, vastlijmen of met een paar steekjes vastzetten, aan elkaar naaien en uiteindelijk papiertje er weer uit.)
    groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Willy mooi worden je hexagonnen en nog wel in je favorite stofjes zo komen de bloemen tot hun recht.groeten Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen