zondag 28 december 2014

haak avonturen

Ik heb me de afgelopen tijd ook op het haken gestort. Het uitstapje naar breien is niet goed bevallen.
Maar haken. Ja, dat vind ik ook leuk. Alleen wil dat nog al eens mis gaan. Zoals bij deze.
Heerlijk in de zomervakantie gehaakt. Het probleem echter is dat het oorspronkelijke patroon een klein kleedje was en ik er iets groot van wilde maken en dat lukte mij dus niet. Dus naar de winkel maar ook de mv,. die daar werkte kreeg het niet uitgerekend.
Voorlopig kast vulling. Tenzij iemand van jullie de oplossing heeft.
Toen aan deze begonnen met het idee er een stola van te maken. En toen gebeurde dit.

Tja, wat nu. Ik heb een begin gemaakt om het uit de knoop te halen en de moed laten zakken.
Op naar de volgende uitdaging. En dat is deze.
Leuk om te maken en dus wilde ik er iets groters van maken. Nu denken jullie nou geen probleem, dus wel. Ik zoek me helemaal rot naar het patroon. Ik zou niet weten waar ik het heb gelaten. Waarschijnlijk wordt het tijd voor een grote schoonmaak.
En aangezien ik de moed zomaar niet laat zakken ben ik aan een sjaal begonnen. Deze dus.
Ik hoop dat ik deze tot een goed eind kan brengen. Het komt uit een heel oud haak boekje wat mijn moeder nog ergens had liggen. Nou op hoop van zege.
En dan natuurlijk die mooie witte wereld.
Fototoestel in de hand en even de tuin in.


Ik wens jullie allemaal een mooi en gezond 2015 toe.
Een nieuw jaar en nieuwe kansen.
Ben benieuwd wat het nieuwe jaar ons weer gaat brengen.
Houdoe

2 opmerkingen:

  1. Grappig dat je ook het breien en haken erbij probeert. Ik ben ook van het quilten even uitgeweken naar haken en breien. Beiden heb ik 57 jaar niet meer gedaan en eens kijken wat ik hier leuk van ga vinden. Een goed 2015 voor jou/jullie. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het al zo verdacht stil daar aan de overkant ben je aan het experimenteren!!En voor jou Bert en de jongens een heel gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst.Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen