vrijdag 1 augustus 2014

Keuvelen in de tuin

Waar ben ik mee bezig. Eigenlijk had dit er in hoofdletters moeten staan.
Juist ja de Gossip. Zelfs manlief kent de naam van de quilt.

De eerste keer dat ik begon. Niet naar mijn zin. Ik was helemaal van mijn uitgezochte keuren afgestapt. Nooit moeten doen.

De eerste keus is eigenlijk toch de beste. In mijn geval dan.
En terwijl ik opnieuw begon met mijn Gossip kon ik mooi meegenieten van de kleinzoon van de achterburen.
Dat ging als volgt. Mike wat heb je daar, geen antwoord.
Mike wat heb je in je mond gedaan, (ik denk dat Mike stond te kauwen)wederom geen antwoord.
Toen een erg bezorgde moeder Mike kom hier en haal onmiddellijk uit je mond wat er in zit.
Vervolgens en duidelijk huilende Mike die het er totaal niet mee eens was.
Wat bleek Mike zat rupsjes te eten want dat had hij de jonge vogeltjes ook zien doen en die groeide daar toch ook van.
En als je dat dan volgt vanuit je eigen tuin is dat heel amusant om aan te horen.
En heel toepasselijk.
Ik heb heerlijk van de tuin zitten genieten terwijl ik dit in elkaar aan het flansen was.
Eerst vanmorgen nog wat uit de tuin geplukt en op de tuintafel gezet. De was buiten en ik kon aan de slag.
Nou ja, ik heb dit niet allemaal vandaag gedaan, ook gisteren heb ik me hier lekker mee bezig gehouden.
En terwijl ik bezig ben zit ik te genieten van mijn tomaatjes. Wat smaken die lekker als, ik durf het bijna niet te zeggen, vroeger. Ze smaken echt naar tomaten en zo ruiken ze ook.
Elke dag een handvol kleine tomaatjes. Volgend jaar ga ik er meer in mijn bakken zetten.
En dan mijn courgettes. Daar maak ik soep van.



En dat ziet er dan zo uit.
De jongens hebben totaal niks met courgettes, maar soep. De pan is diezelfde avond compleet leeg omdat wat er nog in de pan zit 's avonds nog wordt opgewarmd. Want ze hebben bij mij altijd honger.
En wat er in de cakevorm zit, heb ik bij een ander quiltster gevonden.
En ook dat smaakte prima. En dat komt hier vandaan
http://onno-indekeuken.blogspot.nl/ en is niet moeilijk om te maken. Wel voordat je hem gaat aansnijden wat laten afkoelen.
Had ik niet gedaan maar dan smaakt hij beter.
Nou genoeg gegeten.
Houdoe

2 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige blog. Ik ben het helemaal met je eens wat de tomaten, courgettes en de eerste keuze is meestal de beste. Ik vind de Gossip ook zo'n mooi patroon.Nog een fijn weekend! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De gossip heeft hele leuke blokken.
    Mag ik vragen hoe jij de courgette soep maakt ?
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen