woensdag 26 maart 2014

Van alles wat.

Weer verliefd. en wel op de Stonefields quilts. Ik ben al een tijdje aan het kijken op het net. Kom ik hem bij Supergoof tegen. Maar bij nader onderzoek blijkt deze wel erg duur te zijn. En na nog wat gesnuffeld te hebben. Kom ik een verhaaltje tegen over deze quilt en wat blijkt een bijna vergelijkbare quilt staat in dit boek.
En dat boek heb ik een tijdje geleden voor een prikkie gekocht. En wat blijkt inderdaad deze quilt bevat bijna dezelfde blokken als de Stonefield quilt.




En daar heeft Kaffe Fassett weer zijn eigen quilt van gemaakt. Deze dus.

En van deze blokken staat het patroon erin met een goede uitleg en met wat fantasie en wat tekenen. Ga ik een poging wagen. Ik heb gisteren mijn eerste blok gemaakt.
Hij wordt iets anders. Dit is namelijk een groot blok.
De andere blokken worden 15x15cm. En daar heb ik er al een aantal van getekend.
En dan de Dear Jane
Ik kom weer overal berichtjes tegen over de Dear Jane. Die ook in mijn kast ligt te wachten. Vorige week naar de Bee geweest. En weer een aantal blokjes gemaakt. En zelfs vorige week er een hele rij aan gezet. Komt vast een keer goed.

En ook afgelopen week http://bijdees.blogspot.nl/ haar blij gemaakt met een patroon wat ze kwijt was en dat ik nog had liggen.
Leuk dat ik iemand heb kunnen helpen.
Fijn weekend allemaal.

6 opmerkingen:

  1. Nou is dat toeval of niet ,ik heb hetzelfde idee als jij ook het Kaffe Fasset boek uit de kast gepakt en wil er ook zo aan beginnen,ben de lapjes al aan het verzamelen.SUPER leuk.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhhh je hebt mij echt SUPER blij gemaakt!!! ik wist gewoon niet wat er gebeurde toen al die hoedjes uit de enveloppe vielen....en dan het patroon en bovenal het lieve briefje ♥ echt heeeel bijzonder! Nogmaals heel hartelijk dank! ♥ Je "quiltingskills"zijn ongelooflijk..tjonge wat kun jij mooi quilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je een vergelijkbaar patroon hebt gevonden, zo kun je er mooi je eigen draai aan geven, vaak wel zo mooi /leuk vind ik. Veel plezier met de blokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je een patroon hebt gevonden. Jou DJ wordt prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat we elkaar kunnen helpen. En fijn dat je nu toch je droomquilt kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooiejane hoor. Heel veel succesjes je eigenste stonefield quilt!

    BeantwoordenVerwijderen