vrijdag 20 september 2013

Dear Jane Bee

Gisterenavond weer de eerste Dear Jane Bee.
Ik had me goed voorbereid.
Ik ben sinds 2008 met deze quilt bezig. Dat is al enige tijd en het zal ook nog wel een tijdje duren voor hij klaar is. Ik had er lange tijd niets aan gedaan maar afgelopen week weer ineens zin. Dus zo'n 10 blokjes voorbereid. Nu kan ik ze zo pakken. Ik heb twee blokjes gemaakt.
We waren met z'n tienen en het was weer gezellig.
Er waren er ook een aantal naar Saint Marie aux Mines geweest. Heerlijk de foto's zitten te bekijken. Ik hoop hier ooit ook nog eens naar toe te gaan.
Dan was er ook een mooie sterrenquilt waar binnenkort een workshop van wordt gegeven waar ik me voor op had gegeven maar helaas moet werken en Herfstvakantie dus maar afgezegd. Ik zal hem even laten zien.
 Ik had bedacht hem in het rood te maken.
We zouden hem zelf moeten ontwerpen en dus ook alles zelf tekenen.  Deze quilt was een voorbeeld. We moesten dan wel zelf onze eigen sterren uitzoeken en op maat tekenen. Best wel een uitdaging.
Niet dat ik niets te doen heb. Deze gaat nog even in het ideeënboekje. Voor als ik ooit tijd heb. Wel jammer want bijna alle Dear Jane quiltsters gaan meedoen en dat is een hele gezellige groep.

En dan nog de Quilt van Heleen. Deze is met veel verschillende vrij moeilijke technieken.
Zoals Cathederals window, Yoyo's, clam shells en het middenstuk komt helemaal naar voren. Dan zit er nog shasiko in en volgens mij ook trapunto. En nog een paar andere technieken. Al met al een hele uitdaging.
Dat was het weer.
Houdoe

2 opmerkingen:

  1. Ja, heel jammer dat je niet mee kunt doen met de sterrenquilt. Het is inderdaad een hele uitdaging zoals ze hem gaan maken, maar er zullen nog wel andere leuke/mooie dingen op je pad komen. Fijn zonnig weekend. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer twee blokjes van je dear jane komt van zelf goed ermee, ze zijn mooi hoor. Die sterrenquilt is ook prachtig zeg............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen