zondag 8 september 2013

allegaartje

Afgelopen weken heb ik van alles uit de hoek gezocht.
Eerst mijn mandjes.
 Weer een rij eraan gezet. Nog drie te gaan en natuurlijk moeten er ook nog sterrenrandjes tussen. Maar mijn mandjes waren op. En omdat ik vindt dat het eind in zicht komt ben ik weer wat mandjes gaan maken. En ik had ook nog een bergje gemaakt. Je weet wel een delectable mountain.

 Bloemschikken kon ik ook niet laten. Vandaar deze ook nog gemaakt. Om lekker binnen van te genieten.
En dan was daar nog het probleem met de sterallures quilt.
Welke? Het was de bedoeling dat de ster eigenlijk een soort van bloem zou worden met geappliceerde randjes rond de punten van de sterren. Dat had ik ook gedaan maar dat vond ik zo niet mooi. Dus alles weer uitgehaald en wat nu?
Ik denk dat er misschien broderie perse bloemen op worden gemaakt en tussen de sterren doe ik de sashings van de onder liggende stof. Die stof wil ik ook gebruiken voor de rand. Dat wordt nog even puzzelen.
Dan wil ik nog het avondeten met jullie delen.
Ik ben een echte fan van de Allerhande  van Albert Heijn en mag graag koken. Wat in de allerhande staat klopt ook altijd qua smaak voor mij.
En wat we dan hebben gegeten. Dit.



Varkenshaasje met ham en paddenstoelen




Met daarbij.



Gnocchi met salie en kaas.


En dat smaakte prima. Nog nooit gnocchi ( zo'n grappige naam: )    gegeten  en het smaakte prima.
En het varkenshaasje prima idee al voor de kerst. Gaat in de oven en is zo klaar en heerlijk bij elkaar.
Houdoe.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Willy je ster straalt en ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien met de broderie perse.Ik had graag bij je aan tafel gezeten met het eten het ziet er heel smakelijk uit.Zal het ook eens snel uitproberen als ik het recept kan vinden.Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige ster die verdiend een speciale toef. Ziet er goed uit dat pannetje....ja een quilter zal niet gauw omkomen van de honger......

    BeantwoordenVerwijderen