zaterdag 4 mei 2013

helemaal los in Veldhoven

Vandaag met Nelleke naar Veldhoven geweest. En dit is het resultaat.
 Deze heb ik bij de Quiltster gekocht. Helemaal verliefd op die hele mooie warme kleuren maar wat ik er van ga maken is zelfs voor mij nog een heel groot vraagteken.
 Deze komen bij Dorry vandaan. Ik was helemaal blij dat ze van de Ocean Wave een patroon had gemaakt. Dit is een project voor de toekomst. Ik was al heel lang op zoek naar dit patroon. Had er wel 1 gevonden alleen de mallen waren veel te groot naar mijn zin en deze was precies goed. Ja, en deze stofjes riepen gewoon om te worden meegenomen.
 En toen zag ik lintjes en deze kerstlintjesquilt en ook nog wat andere.
Verkocht!!!!
Weer een project maar die kan nog even wachten.


 En zoals jullie weten kunnen er geen bloemetjes ontbreken in de collectie. Ik denk de licht blauwe te gaan gebruiken voor Frederiecke van Jeanneke.
En dan deze plastic malletjes niet meer printen en knippen maar gewoon vastzetten en blijven gebruiken. Ik heb de mallen genomen van een figuur dat mij erg aanspreekt.
En dan natuurlijk de tentoonstelling. Er waren veel voor mijn gevoel moderne quilts bij en ik ben meer van de traditionele quilts.
Zoals daar zijn.
 Dit patroon ligt al bij mij in de kast te wachten. Ik ben al een tijdje op zoek naar bloemenstof die er heel goed bij zou komen. Die heb ik nog niet gevonden. Ook Nelleke wil hem gaan maken, kunnen we elkaar steunen.
En dan deze onderste de Ohio sterren vind ik zo mooi. Ik bedenk me ineens dat ik de stofjes van de Quiltster daar mooi voor kan gebruiken.

 Ook de randen zijn zo mooi, zo smaakvol. Heb alleen geen idee wie hem heeft gemaakt. De onderstaande quilt was ook heel mooi de kleuren liepen zo mooi in elkaar over.
En daaronder weer een Ohio ster.
Ik kan er niet meer omheen ik ben er weg van.
Tja, en wat heb ik nu zelf gedaan. Eigenlijk niets. Ben een weekje naar Zeeland geweest. Heerlijk weer gehad, niet zo warm maar wel lekker de zon en lekker uitgerust. Veel gelezen. Ben nu ook in een mooi boek bezig voor de tweede keer. Het boek heet `Breibabes´.
Kinderen hebben nog een week vakantie maar ik mag maandag weer aan de slag. Kan ik morgen nog lekker bijkomen en genieten van mijn spulletjes.
Houdoe.

5 opmerkingen:

  1. Mooi he de expo in veldhoven ben er vandaag ook geweest en zoveel mooi's gezien, we kunnen nog veel leren he............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wilhelmina,
    Bij wie zijn de mallen te koop.De foto's van de quilts zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je dat we mogen meegenieten van Veldhoven.!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat heb je prachtige stofjes gekocht. Frederike zal er heel blij mee zijn. Ik heb haar vandaag opgehangen. AFFO!!!. Jullie hebben genoten en dank je wel voor de mooie foto's.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zal je nog nagieten van alles wat je hebt gezien en gekocht,..

    BeantwoordenVerwijderen