zaterdag 18 mei 2013

een vriendin van een vriendin

Een vriendin van een vriendin van mij en daar de moeder van ( kunnen jullie het nog volgen) had stofjes gekregen. Haar dochter, de vriendin van mijn vriendin wist dat ik een stofjes gek ben, of ik er iets mee kon doen.
Tuurlijk.
Komt er een  bijna volle vuilniszak met quiltspullen mijn kant op en het waren niet alleen stofjes maar ook patronen, borduuring, mallen en veel meer stofjes dan een zakje zoals mijn vriendin zei.
Ik zal het even laten zien.
 Ra ra van welke kleur zou deze mevrouw het meeste houden?
Komt dat even goed uit nu ik het patroon van ocean waves heb gekocht op de beurs bij Dorry.
 Vandaag alles op kleur uitgezocht. Genieten dus.
 Er is echter 1 klein probleempje. Ik begin ruimtegebrek te krijgen.
Er zat ook nog een mooie Dresden plate mal bij. In 5 verschillende maten.
Een zak vol met scraps en mooie randstoffen.

 Van alles wat.
En nog wat patronen uit een oude  quiltwinkel uit Breda. Die er helaas al lang niet meer is.
Misschien kennen jullie hem wel. De lapjeskat.
 Hier de Dresden plates mal en hieronder nog een aantal vierkanten en een liniaaltje om naadtoeslag af te tekenen.
Jullie snappen wel dat ik erg blij ben met deze verrassing.
Ik ga nog even genieten.
Houdoe.


10 opmerkingen:

  1. Heel veel quiltplezier, je kan nu jaren vooruit.Heerlijk gewoon.
    Fijne pinksterdagen.
    Maaike (quilthuis. Blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bofkont! Wat een leuks allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn hoor als mensen zo aan je denken, want een quilster kan zo genieten van die lappies he...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh jammie. Dat is genieten. Mooie randjesstof en bloemetjes......en die theepotjes....snoepjes.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is echt genieten zeg!
    En wat fijn dat ze via via wisten dat het bij hou heel goed terecht zou komen.
    Geniet nog maar even na.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooohhhh ik ben helemaal jaloers. Wat een hoop en wat LEUK Nou, die lapjes zijn heel goed terecht gekomen en ja ik heb meer dan dertig jaar in Breda gewoond en ken de winkel de Lapjeskat nog wel. Dat was ook een winkel om van te kwijlen, maar toen wist ik amper wat quilten was. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat geweldig dat die vriendin aan jou dacht, geniet van al dit moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal te gek om zoiets te krijgen! Wat komt dat goed uit voor de Oceanwaves.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waauw, hartstikke leuk.
    Succes met het opruimen en verwerken.
    Dat zal vast en zeker geen probleem zijn.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen