dinsdag 28 mei 2013

bow tie

Ik heb weer van alles te vertellen en te laten zien. In Veldhoven had ik een mooi boek gezien van Yoko Saito maar niet gekocht. Ik kreeg het boek niet uit mijn hoofd. Dus gaan zoeken op het www en gevonden. Even verder gezocht omdat er erg prijzige verzendkosten bij kwamen maar uiteindelijk hier gevonden http://www.creative-sewing-shop.com
Alles was prima geregeld.
 Er staan hele mooie patronen in. Ik heb het boek in Nederland niet kunnen vinden.
Onderstaand patroon heel eenvoudig maar o zo mooi.


En wat te denken van deze mandjes. Ze zijn 6 cm groot of klein eigenlijk.
In het boek staat een tas van de mandjes.
En toen kwam ik een bow tie tasje tegen. Ik zag het patroon en dacht dat kan niet waar zijn. Het blokje bleek 3 cm groot te zijn.
Dus even proberen. Nou, voor zo'n klein blokje zijn zelfs de 10 x 10 lapjes groot. Het is me gelukt.
Ik heb ze naast mijn andere bow tie blokken gelegd. Die zijn 8 cm groot.
En dat ziet er dan zo uit.



Op het blog van
http://pinkcaramelsy.blogspot.nl/
kom ik regelmatig blokken tegen die in dit nieuwe boek staan.
Inspiratie genoeg.
En ik heb ook nog wat mandjes gemaakt. En meer heb ik niet gedaan afgelopen weken.
Houdoe.

1 opmerking: