woensdag 23 januari 2013

oud & nieuw

Nee, geen nieuwjaar. Ik ben wat kasten op gaan ruimen en kwam nog hele oude paasmandjes tegen.
Ik had ze niet doorgepit maar net zoals in de Ariadne ingelijst.
En daar schrok ik even van. Waarom ik zag nu pas dat ik ze niet zo netjes in elkaar had gezet. Waarschijnlijk helemaal geen rekening gehouden met de draadrichting.
En toen bedacht ik me dat ik het patroon nog ergens moest hebben liggen want ook deze vind ik nog steeds heel leuk en ze zijn zo lekker klein.
Dus na even zoeken alles gevonden.
Ze stonden ooit in een hele oude Ariadne.
 Zal ik ....of nee toch maar niet.
Eerst het ene mandje afmaken en dan weer aan de volgende. Ik betrap mezelf erop dat ik al die verschillende mandjes wel erg leuk vind.
Misschien iets om mee te nemen als we op vakantie gaan.
En dan nu de nieuwe mandjes. Het schiet niet echt op. Ik heb een paar randjes erbij gezet en weer geen mandjes gemaakt.
Wat ik wel heb gedaan. Mijn staaltjes top is klaar. Eigenlijk gedwongen klaar. Ik heb geen stof meer die er goed bij past dus blijft hij zo groot 103cm x 170cm. De achterkant ligt ook al klaar en nu ga ik proberen om uit mijn rest partij tussenvulling, 1 grote vulling te maken, is dat ook weer opgeruimd.
En ik heb ook al een idee om door te pitten. Wordt vervolgd.


Houdoe.

7 opmerkingen:

  1. Begrijpelijk dat je zo weer voor die mandjes zou vallen, maar je andere mandjes ogen ook al heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die mandjes, zowel de oude als de nieuw en je staaltjes top is TOPPIE. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie mandjes, leuk die Ariadne met mandjes en wat een mooie quilt heb je net klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke mandjes quilt maak je en die Ariadne komt me heel bekend voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je sterren/mandjesquilt heel mooi worden. En die oude Ariadne heb ik ook nog. Ik bewaar ze zuinig.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk die sashings met de sterren echt origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhhh dit is zo toevallig!!!! Heel vroeger ben ik begonnen met het maken van een quiltje en dat was het mandjes quiltje uit de ariadne....ik heb jaren niets op quilt gebied gedaan tot nu.toe.(wel altijd verliefd op quilts gebleven) Nu ben ik met het vingerhoedjes quilt bezig en ik beleef er zooooo veel plezier aan. Na even zoeken vond ik mijn allereerst lapje met de mandjes ergens in de kast...Het is nog niet klaar en ik heb het patroon helaas ook niet meer...en nu zie ik precies de bekende foto hier op jouw blog...Ik ben hartstikke blij dat ik op jouw blog ben gekomen want ik zie zoveel moois! Zou jij mij misschien kunnen vertellen welke jaargang en nummer dit quiltje in heeft gestaan? dan kan ik er naar gaan zoeken en misschien alsnog mijn allereerste quiltje afmaken :-) hele fijne avond!! hartelijke groet, Dees

    BeantwoordenVerwijderen