donderdag 6 december 2012

een klein beetje kerst

Ik heb al het een en ander uit de kast gehaald en al wat opgehangen.
Jaren geleden gemaakt. Het patroon stond in de Ariadne. Een geweldig blad wat ik nog steeds mis. Hij hangt nu in de keuken. En dan deze twee schilderijtjes.
Zij stonden in een borduur special van Margriet uit 1995. Ook dit was een merklap met mooie kerstkleuren. Ik zal jullie de originele laten zien.


Als ik hem zo zie begint het toch weer te kriebelen om wat te borduren.
Niet dat ik niets heb gedaan. Ik heb sinds kort een E-reader en betrap me erop dat ik veel lees. Ik heb de twee eerste delen van Vijftig tinten uitgelezen nu het derde nog en die staan hoe kan het ook anders op mijn E-reader. Ik was altijd anti E-reader ik heb liever een boek vast maar alles went. Het voordeel hij is niet zwaar en past makkelijk in mijn tas.
Ja, ik heb ook nog wat quilterigs gedaan al is het niet veel.
Ik was hem kwijt maar hij is weer terecht. Heb hem in 2008 gemaakt en hij hangt alleen met de kerst.
Met de verhuizing 2 jaar geleden was ik hem kwijt. Maar pas heb ik mijn kledingkast opgeruimd en daar kwam hij tussen natuurlijk de winterkleren vandaan.
Wat heb ik nog meer gedaan.
Ik werk in de ouderenzorg en wij hebben te maken met de wet BIG.
Dat betekend dat ik elke twee jaar mijn bekwaamheid/bevoegdheid moet halen om allerlei verpleegtechnische handelingen te mogen blijven doen. Tegenwoordig gaat dit ook met E-learning. Ik moet een praktijktoets en mijn theorietoets halen. Ik heb er nu zo'n 4 of 5 gehaald en volgend jaar komen er weer meer bij. Met 1 toets ben ik zo'n 3 a 4 uur bezig. Dus dat kost ook nogal wat tijd.
Maar ik heb toch nog wat gemaakt.
En tussen de schilderijtjes kwam nog een oudje tevoorschijn.
Mijn kerstboompje.
Daar ga ik ook maar eens een mooi plekje voor zoeken. Mijn kerstboom staat ook al in de garage. Die ga ik komende week versieren.
Ik heb veel collega's die een neppert hebben, ik zelf heb nog steeds een echte kerstboom. Jeuk en huiduitslag, overal naalden maar ik blijf voorlopig nog lekker ouderwets doen.
Houdoe.

6 opmerkingen:

  1. Ja ik herkende direct de borduurtjes uit Ariadne. Ik mis ze ook nog steeds. e delen die ik graag terug zou willen hebben komen bijna niet voor op Marktplaats.
    Veel succes met je BIG, he zit er bijna op.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke borduurwerkjes. Ik mis de oude Ariadne ook nog steeds. Leuke kerstwerkjes heb je al weer opgezocht. Wij hebben ditmaal voor het eerst een kunstvorm. Ik was er ook altijd tegen, maar een allergische zoon heeft bij ons toch de doorslag gegeven. Hij kan niet weer heel de kerstperiode ziek zijn. Tot gauw op de bee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een beetje kerstsfeer, volgens mij zit je er al helemaal in, leuke borduurwekjes ! ! ! Je quiltjes zijn ook erg mooi.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke dingen heb je tevoorschijn gehaald. Vooral het eerste schilderijtje uit de Ariadne, spreekt me erg aan. Succes met al die toetsen die je nog moet doen. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk borduur werken en quiltjes, ik vind het ook nog steeds jammer dat de Ariadne er niet meer is.

    Groeten Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wunderschöne Weihnachtsstickereien.
    Auch die Patchworkarbeiten sind Klasse.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen