woensdag 7 november 2012

staaltje 's'

Het is weer even geleden. De vakantie is weer voorbij en er mag weer gewerkt worden. En dat  is wat ik de laatste weken heb gedaan. Het was weer fijn om terug te zijn en de opmerking dat is lang geleden dat ik jou heb gezien, doet mij dan weer goed.
Ondertussen heb ik nog wel wat gedaan maar niet zo heel veel.

Hier krijg ik een warm gevoel van. Ik kan er lekker mee in de bank gaan zitten en af en toe een blokje eraan zetten.
En ook buiten zijn we weer aan de slag geweest. Daar staat een grote boom, heerlijk in de zomer en ook als de bladeren vallen vindt ik het heel mooi in de tuin. Ik snap ook niet waarom een hoop mensen met van die herrie apparaten door de tuin gaan. Een bladhark en een veger gaat prima.
En is nog milieuvriendelijk ook. Maar goed daar ben ik waarschijnlijk ouderwets in.

De boom is geknot. En wat doe je nu met die takken, zal het even laten zien. In de boom hangt er al 1 en dit zijn de andere.

Die in de boom moet nog verder worden aangekleed voor de vogeltjes met appel en pinda's en van alles wat ze lekker vinden.  Want er komen steeds meer verschillende vogels in de tuin. Ik probeer ze telkens op de foto te zetten. Zoals deze.
Volgens mij een Vlaamse Gaai en vanmiddag zat er een bonte specht in de boom. Ik moet maar eens een boekje halen bij de bieb en proberen wat betere foto's te maken.
Ik heb ook nog een soort van boompje gemaakt. De spiraal heb ik al jaren en met het snoeien genoeg afval om hem te bekleden. Ik denk dat ik er met de kerst maar lichtjes in doe en tot die tijd misschien een snoer van cranberry's. Daar denk ik nog even over na.
Dat was het weer. Houdoe.



5 opmerkingen:

  1. Hallo Willy lekker bezig geweest zie ik wel je quiltje word een plaatje met de bloemenstofjes en mooie kransen gemaakt van het groen uit de tuin.Hier is het ook maar stilletjes.groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk quiltje en ja een geknotte boom is mooi.
    En al het gespuis dat de tuin in komt om voer te zoeken is ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi quiltje waar je aan werkt en leuk dat je de gevleugelde vriendjes van voer voorziet.
    Wij voeren het hele jaar door en wat ze het lekkerst vinden........pindakaas.

    Vrolijke groetjes Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Der Rosenquilt sieht jetzt schon sehr schön aus.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee, die kransen. jammer dat bij mij alle takken al zijn opgeruimd, maar het is iets voor volgend jaar. En je bent niet ouderwets hoor, een bladhark gebruiken wij ook altijd, beter als die herrie.......

    BeantwoordenVerwijderen