vrijdag 17 augustus 2012

vingerhoedjes

Hier weer eens een berichtje van mij. Ik heb mijn vingerhoedjesquilt afgerond. En zo is hij geworden.

Omdat ik ineens een mooi plekje had gevonden hoefde ik hem niet groter te maken. Ik heb echter 1 probleempje. Ik wil iets doen met de rode rand alleen ben ik niet tevreden over hetgeen ik wilde doen. Eerst had ik de overgebleven vingerhoedjes klaar gemaakt om te appliceren, nee toch maar niet. Toen een mooie kanten rand erop gezet, volgens manlief was ik dat niet, te popperig. Helemaal weer losgehaald want ook ik had zo mijn twijfels. Nu laat ik hem voorlopig maar zo, tenzij iemand van  jullie een goed idee heeft.
En verder veel gewerkt ivm met vakantie wat extra dagen en weekenden gewerkt.
En ik heb ook nog wat gekocht waar ik al mee begonnen ben.
Ik heb het tweede setje van Clover mallen gekocht. Ik vind ze ideaal. Ze zijn ook niet zo duur en je kunt er veel verschillende patronen mee maken.
Dit is de octagon set. Ik ga een sneeuwballen quilt maken.
De andere set is een hexagonset. Daar kun je allerlei sterretjes mee maken. Wat ik ook al heb gedaan. Ze kosten maar 7,25 euro.
Heb alles al gesneden voor de sneeuwbal. Het patchen kan beginnen.
Fijn weekend allemaal en hou het hoofd koel.
Houdoe.



3 opmerkingen:

  1. mooi hoor je vingerhoedjes. Ik vind de rand best mooi zo. Je kan hem eventueel quilten in een contrasterende kleur.
    Die Clover-set ken ik. Ik heb ze allebei geerfd van mijn oudste zus.... Maar om eerlijk te zijn, ik heb ze nog niet gebruikt. MOet ik toch eens gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuk quiltje.
    Ik zou de rand doorquilten met een klein patroontje / kringeltje / meanderen. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Willy de rode rand is een schot in de roos mooie omlijsting is het geworden.Ik wist niet wat je bedoelde met de clovermallen maar deze heb ik ook altijd gemakkelijk.Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen