zondag 8 april 2012

ik kon het niet laten

De laatste weken quilt ik erg weinig. De rede, ik werk erg veel. Als je net als ik in de zorg werkt, werk je vaak erg onregelmatig en met zon - en feestdagen is het altijd kiezen. Werk ik met Pasen of met Pinksteren. Pasen dus. En dan nog thuis het een en ander doen. En dan staat het quilten op een laag pitje. Dus dacht ik van het weekend, ik ga eens kijken voor een rand aan mijn Pemberley quilt.
En dat had ik nu eigenlijk niet moeten doen.
Dit wordt de rand.
Niks mis mee zul je denken, nee dat klopt.
En toen zag ik dit.
Leuk toch. Ja, dat vond ik ook. Maar daar hoort ook deze bij.
Ik kon de stof niet laten liggen. Hij /zij riep me, neem me mee, neem me mee. En dat heb ik toen maar gedaan.
Vandaag mijn lapjeskast op zijn kop gezet en lapjes erbij gezocht. Nu maar hopen dat ik de verleiding nog even kan weerstaan zodat eerst de Pemberley top afgemaakt wordt. In de quiltwinkel hadden ze alle patronen van Jeanneke. Zij had pas een workshop gegeven. Het patroon ziet er echt heel mooi uit, met duidelijke uitleg, duidelijke mallen en foto's. Maar ik probeer nog even op mijn kiezen te bijten..Jullie zullen wel zien of het lukt.
Groetjes en Houdoe.

3 opmerkingen:

  1. Mooie stoffen hoor en een prachtig patroon
    Succes ermee en in ieder geval kun je met de pinksterdagen quilten en niet werken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je mooie stofjes gekocht.
    Ik ga je volgen. Leuk om te zien hoe het wordt.
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Willy prachtig patroon helemaal jou stijl wat betreft de stofjes die erin gebruikt worden.Volgens mij moet je gewoon niet te hard op je tanden bijten.groetjes en fijne pasen Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen