maandag 30 januari 2012

voor mijn nichtje

Van het weekend op verjaardagsvisite geweest bij mijn nichtje.  Ze woont al een tijdje op zichzelf maar is een aantal maanden geleden verhuisd en ik was nog niet bij haar geweest. Verrassing. Lekker koffie met vlaai en voor haar een cadeautje.
Niet deze quilt. Die lag in 2010 onder de kerstboom.
Ze wilde ooit graag een quilt maken maar studie en allerlei andere verplichtingen zorgde ervoor dat het haar niet lukte. Toen heb ik samen met haar oma deze quilt gemaakt. Haar oma - die heel goed met naald en draad overweg kan -  heeft alles aan elkaar gezet en ik heb voor de stof gezorgd en de kleuren en de stofjes zo gelegd dat haar oma ze alleen maar aan elkaar hoefde te zetten. Toen een heerlijke warme fleece erachter en  alles onder de naaimachine gedubbeld. Zo kon ze lekker onder een warme deken studeren en natuurlijk ook als aandenken. Maar ik had geen enkele foto. Dus vandaag gevraagd of ze er een paar op wilde sturen en dat heeft ze gedaan.
 Het is van een oud patroon uit een Ariadne. Daar stond hij in als kerstquilt. Het was voor mij de eerste keer dat ik met de naaimachine heb gequilt en dat viel niet mee.

Hopelijk lukt het haar om nog eens te beginnen met quilten. Creatief is ze in ieder geval wel. Groetjes en Houdoe.

2 opmerkingen:

  1. Oh wat een mooie,...
    Ach die goede oude ariadne,...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kleurencombinatie.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen