dinsdag 24 januari 2012

hellup

Ik heb het nieuwe patroon binnen. Heel erg benieuwd maak ik de enveloppe open. Hij is zo mooi!!!!!
Maaaaaaaar, ja een hele grote maar. Ik maak het patroon open en ben er eens voor gaan zitten. Hij is moeilijk voor mijn gevoel errug moeilijk. Ik moet alles omrekenen, en rekenen was/is geen favoriet ding van mij maar goed, ik vind hem nog steeds schitterend.

Hij is van Edyta Sitar. Hij stond aan de binnenkant van de omslag van de nieuwe quiltmania.
www.laundrybasketquilts.com  daar heb ik hem besteld en ze heeft nog veel meer mooie quiltpatronen. Ze gebruikt batiks samen met gewone stof en dat vind ik heel mooi.



















En ik heb niet stilgezeten ik heb ook weer een rand aan mijn Pemberley gezet.
Deze keer een rustige rand. De volgende rand zal wel even duren want dat is de grootste.
Hier weer een paar foto's.












Dat was het weer voor vandaag. Groetjes en Houdoe.

7 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig, maar mag ik vragen waarom je om moet rekenen? Je kunt het toch in de inchen maken of zie ik dat verkeerd? Ik denk dat je beter niet kunt gaan omrekenen want dan komt het vaak niet uit.
    Succes bij het maken van de quilt, als je hem af hebt dan heb je een beautie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I bought Common Bride too. It is so lovely. I have a more than a few other things to finish up before I try and tackle that quilt though. Your color combinations are beautiful on your pieced top.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het met Klaske eens, ga niet eens aan omrekenen beginnen, gewoon werken in Inches. Koop een paar linealen en je kunt zo beginnen. Wel een monster quilt hoor, maar vast erg mooi wanneer het eenmaal af is! Heel veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wooh wat een pracht patroon!!!!
    En gewoon andere lineaaltjes kopen, dat werkt perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Willy, wat een prachtig patroon, weer een keer een reden om op pad te gaan voor de nodige materialen en je moet zeker een inches lineaal aanschaffen anders is het geen doen.Je quilt gaat ook goed mooi met het donkere randje ertussen.Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I have not seen the Common Bride pattern until on your blog. It will be a beautiful quilt. I have seen Edyta and her quilts in person several times. I love how she mixes batik fabrics with others. Your Dear Jane is coming along great, too.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Willy,

    Jij bent de eerste die ik in blogland 'tegenkom' die ook met de Perberley bezig is. Ik kocht het pakket (stof en patroon) bij Dorry maar zie dat er bij jou veel van dezelfde stoffen tussen zitten.
    De top zit in elkaar, ben nu zo ver dat ik hem moet gaan dubbelen en quilten.
    Groet,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen